Tuesday, April 7, 2009

AL-FATEHAH

setelah lama menyepi aku kembali di sini...

setelah aku terbaca artikel ini

di sini....

aku teringat kembali ketika waktu aku tertekan, dalam kesedihan yang teramat...

kesedihan yang tidak mampu dibendung lagi...

aku memohon matikanlah aku kerana aku sudah tidak mampu berdepan dengan dugaan ini...

dugaan ini berat bagiku...

aku tidak pernah menjangkakan ini...aku bermimpi di arahkan suara membaca ayat al-quran yang mengandungi 6 ayat...

aku takut dan dalam keadaan terdesak aku membaca Al-Fatehah... dan aku terus tersedar dalam keadaan mulutku masih membaca ayat-ayat suci itu...

aku terfikir-fikir kenapa aku mambaca Ummul-kitab itu...

bukankah surah Al-Fatehah dalam Mazhab Syafi'e ada 7 ayat termasuk Basmallah...

aku tidak mempunyai jawapannya...mungkin mimpi itu berdasarkan mazhab lain la kan...hanya Allah yang tahu...

dan sekarang selepas aku baca artikel tersebut, aku rasakan aku sudah memahami makna mimpi itu...

Allah Maha Adil dalam hukumanNya...

Allah adalah segalanya bagiku...

Alhamdulillah... aku masih diberi peluang untuk mengetahuinya dikala hati mula dilambung jauh dariMU...

Syukur padaMu Ya Allah...kau sinarkan hariku ini di hari ini...

aku mengharapkan sinar baru diriku muncul di kala gelap kelam mula bertandang...

cahayaMU menyinar ke seluruh alam...

hanya padaMU aku memohon kembalikan aku pada fitrah insani...

Alhamdulillah...


0 Comments:

Post a Comment