Sunday, February 15, 2009

Mek Dono

Sebenarnya dah berhari-hari aku engok iklan ni, tapi sekarang baru aku dapat catch something. Tadi waktu aku tengah tengok cite hantu yang x berapa berhantu tu "RAHSIA GAMBAR", aku tengok la iklan "mek dono" ni kan, aku harap sangat apa yang aku rasa ni betul-betul la berlaku kan.

Aku tertanya-tanya berjaya ke program boikot-memboikot "mek dono" tu kan. Sebabnya "dia" buat discount utk waktu lunch... 12-3 pm... Uppercase kan.... Aku pon expect la yang disebabkan oleh x dpt sambutan sekarang ni kat restoran "diaorg" so, nk tarik balik customer ni kan kena la guna taktik menggoda kan. Ye lah kan kata "DR MAHATHIR" (dulu sebelum dapat...) "Melayu Mudah Lupa"... kita ni cepat sangat nk terlupa akan berita dari GAZA...

Dah lupa la tu... Ye la kan, sekarang ni cuba kita tengok berapa kerat sangat la berita pasal GAZA ni kan... Pasal ISRAEL pulak yang dicanangnya... (isu menang sape dalam pemilihan Perdana Menteri dari Parti Kambing Dilema ataupun Lingkup) ... Padahal, menang "natang yahudi" ke menang yang sekor lagi "lipas di sana sini" ke... Semuanya sama... SETUJU ???

Berbalik kepada "mek dono" tadi, sekiranya betul yang “mek dono” dah kehilangan pelanggan, maknanya segala usaha kempen memboikot ini adalah berjaya, betul x??? SETUJU???

Cuba bayangkan kalau selama sebulan macam ni… semestinya dalam tempoh setahun ataupon x sampai atau lebih, boleh golong tikar “mek dono” kat MALAYSIA ni kan. Caya lah rakyat Malaysia yang begitu sayangkan saudara kita di GAZA sana… Ingat mereka semua yang sekarang ni berjuang jaga MASJID kita semua tau (semuanya atas kehendak ALLAH dan atas Kuasa NYA yang menjaga AL-AQSA)…

Teruskan usaha kita semua memboikot segala barangan yang ada sekongkolan dengan ISRAEL…

Jangan nak mengada-ngada terlupa dan tertipu di tipu oleh iklan yang menipu itu..
OK... JANJI !!!!

0 Comments:

Post a Comment